درب ضدسرقت

تلاش ما در گروه صنایع حفاظتی آیریک دژ ساخت محصولات درب ضدسرقت و ورودی باکیفیت بالاتر از متوسط موجود در بازار ایران و دارای استانداردهایی قابل‌قبول از نظر ایمنی بوده است همان‌طور که می‌دانیم در سال‌های اخیر، به دلیل تورم بسیار بالا و گران‌شدن بیش از حد متریال و مصالح تولید درب ضدسرقت، قدرت خرید مشتری‌ها نیز به همان نسبت کاهش پیدا کرد.

ازاین‌رو بسیاری از تولیدکننده‌های درب ضدسرقت و درب چوبی ورودی تلاش کردند درب‌هایی از نوع اکونومی (ارزان‌قیمت) تولید کنند. تا قیمت تمام شده آن متناسب باقدرت خرید بسیاری از مشتری‌ها باشد. اما به‌هرحال توجه به یک نکته حائز اهمیت است و آن هم دلیل و فلسفه‌ی وجودی درب‌های ایمنی و ضدسرقت است. این نوع درب برای بالابردن و بهبود ایمنی ساختمان تولید و استفاده می‌شود و صرفه‌جویی در متریال مورداستفاده در آن باید به‌گونه‌ای باشد که ایمنی آن را پایین نیاورد. حتی اخیراً فروش درب ضدسرقت دست‌دوم هم رواج پیدا کرده است، و درب‌هایی باکیفیت خوب که در سال‌های گذشته تولید شده با قیمتی مناسب خریدوفروش می‌شود.

تنوع کیفیت درب ضدسرقت آیریک دژ

درب‌های ضدسرقت آیریک دژ در حال حاضر با دو کیفیت عرضه می‌شوند که در زیر می‌توانید ویژگی هر کدام را ببینید. هر دو کیفیت درب‌ها به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده است که از ایمنی لازم برای استفاده در مجتمع‌های آپارتمانی (مسکونی و اداری) برخوردار باشد. ضمن اینکه با استفاده از شیوه‌هایی می‌توانید امنیت و کیفیت درب‌ها را از سطحی که در حال حاضر هست نیز بالاتر ببرید که در ادامه به تعدادی از این ترفندها خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی درب های نوع A درب های نوع B
ضخامت ورق چهارچوب و لنگه 1.5 میلی متر 1.25 میلی متر
تعداد پروفیل های استحکام دهنده وسط درب 7 عدد 3 عدد
اندازه ورق سرتاسری وسط درب پوشش 100% سطح پوشش 100% سطح
ضخامت ورق وسط درب 0.8 میلی متر 0.35 میلی متر
وزن تقریبی چهارچوب و شاسی فلزی 53 کیلوگرم 45 کیلوگرم
وزن تقریبی درب کامل 88 کیلوگرم 80 کیلوگرم
نوع MDF روی درب 8 میل خارجی 8 میل ایرانی
جنس روکش چوب راش سوپر خارجی راش ایرانی
رنگ رویه پلی اورتان ترک پلی اورتان ایرانی
اشانتیون قفل پستچی ندارد
نوع قفل کاله ترک (5 سال گرانتی) ایرانی (ا سال گارانتی)
تیپ B

درب ضد سرقت کد:

۹۰۰۳

ابعاد استاندارد

110*210 cm

پهنای چهارچوب

18 cm

ابعاد سفارشی

۱۰۵*۲۱۰ | ۱۱۵*۲۱۰ cm

قفل پستچی

ندارد

روکش چوب

اوجا

نوع قفل

قفل ایرانی (قابلیت تعویض)

درب ضد سرقت طرح سی ان سی کد 9003 با نام طرح راه قد و راه پود 10 هم در بازار شناخته می شود. برای استراکچر فلزی این درب از ورق فولادی با ضخامت 1.25 میلیمتر، به همراه شبکه بندی داخلی با 4 عدد پروفیل افقی استفاده شده است. رویه درب MDF با ضخامت 8 میلیمتر، روکش شده با چوب طبیعی اوجا ( از خانواده چوب افرا ) و رنگ پلی اورتان می‌باشد.
تیپ B

درب ضد سرقت کد:

۹۰۰۲

ابعاد استاندارد

110*210 cm

پهنای چهارچوب

18 cm

ابعاد سفارشی

۱۰۵*۲۱۰ | ۱۱۵*۲۱۰ cm

قفل پستچی

ندارد

روکش چوب

اوجا

نوع قفل

قفل ایرانی (قابلیت تعویض)

درب ضد سرقت طرح سی ان سی کد 9002 با نام طرح راه قد و راه پود 40 هم در بازار شناخته میشود. برای استراکچر فلزی این درب از ورق فولادی با ضخامت 1.25 میلیمتر، به همراه شبکه بندی داخلی با 4 عدد پروفیل افقی استفاده شده است. رویه درب MDF با ضخامت 8 میلیمتر، روکش شده با چوب طبیعی اوجا ( از خانواده چوب افرا ) و رنگ پلی اورتان می‌باشد.
تیپ B

درب ضد سرقت کد:

۹۰۰۱

ابعاد استاندارد

110*210 cm

پهنای چهارچوب

18 cm

ابعاد سفارشی

۱۰۵*۲۱۰ | ۱۱۵*۲۱۰ cm

قفل پستچی

ندارد

روکش چوب

اوجا

نوع قفل

قفل ایرانی (قابلیت تعویض)

درب ضد سرقت طرح برجسته کد 9001 با نام طرح تک قاب لوکس هم در بازار شناخته می شود. برای استراکچر فلزی این درب از ورق فولادی با ضخامت 1.25 میلیمتر، به همراه شبکه بندی داخلی با 4 عدد پروفیل افقی استفاده شده است. رویه درب MDF با ضخامت 8 میلیمتر، روکش شده با چوب طبیعی اوجا ( از خانواده چوب افرا ) و رنگ پلی اورتان می‌باشد.
تیپ B

درب ضد سرقت کد:

۸۰۰۳

ابعاد استاندارد

110*210 cm

پهنای چهارچوب

16 cm

ابعاد سفارشی

تا ۱۱۵*۲۱۰ cm

قفل پستچی

ندارد

روکش چوب

گردو فرآوری شده

نوع قفل

کاله ترک (قابلیت تعویض با ایرانی)

تیپ B

درب ضد سرقت کد:

۸۰۰۲

ابعاد استاندارد

110*210 cm

پهنای چهارچوب

16 cm

ابعاد سفارشی

تا ۱۱۵*۲۱۰ cm

قفل پستچی

ندارد

روکش چوب

نامشخص

نوع قفل

کاله ترک (قابلیت تعویض با ایرانی)

درب ضد سرقت کد ۸۰۰۲، یا درب ضد سرقت طوسی از سری دربهای مدرن آیریک درب می‌باشد. که در دسته درب های روکش چوب با طرح CNC قرار می‌گیرد. استراکچر و شاسی فلزی این نوع درب با سایر درب های ضد سرقت لوکس آیریک تفاوتی ندارد. اندازه استاندارد آن ۱۱۰ در ۲۱۰ با پهنای چهارچوب ۱۶ سانتیمتر است. و درصورت سفارش خریدار قابلیت تولید در اندازه ۱۱۵ در ۲۱۰ نیز وجود دارد. برای تولید رویه این درب از MDF با ضخامت 16 میلیمتر برای نمای بیرونی درب استفاده شده است. سطح رویه و چهارچوب با رنگ طوسی پوشانده شده که نمایی بسیار زیبا و مدرن به این مدل از درب ضد سرقت می دهد. به همین دلیل این درب با نام درب ضد سرقت طوسی نیز معرفی می شود. رنگ طوسی، ضمن آرامش بخش بودن، حسی از اعتماد بنفس در فرد ایجاد می کند. ما با بررسی سلیقه بازار متوجه شده ایم که این نوع از رنگ ها در آینده نزدیک بسیار مورد استقبال خریداران قرار خواهد گرفت. برای ایجاد هارمونی و زیبایی در این درب از دستگیره ثابت پروفیلی استیل استفاده شده است. قابل ذکر است که، همه‌ی مدل های درب ضد سرقت آیریک قابلیت تولید در رنگ طوسی را دارند. و همانطور که ذکر شد این رنگ در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی در بازار درب ضد سرقت ایران پیدا کرده است. اما تجربه‌ی کارشناسان فروش ما از بازتاب سلیقه‌ی مشتری ها نشان داده که درب های ضدسرقت مدرن، مثل درب های کد ۸۰۰۲ و ۸۰۰۱ با رنگ طوسی مقبول‌تر از طرحهای قدیمی و کلاسیک هستند.

با چه شیوه‌هایی می‌توانیم ایمنی درب ضدسرقت را بالاتر ببریم؟

در حالت عادی و پیش‌فرض، استانداردهای اولیه‌ی ایمنی در تولید درب‌های ضدسرقت آیریک دژ رعایت شده است؛ و چنانچه بدون ارتقا و دست‌کاری خاصی، درب‌های ضدسرقت آیریک دژ را به طور اصولی نصب نمایید، ایمنی واحد آپارتمانی شما را بسیار بیشتر خواهد کرد. اما در صورت تمایل خریداران، با به‌کاربردن شیوه‌ها و ترفندهایی می‌توان ایمنی و کیفیت درب‌ها را باز هم بالاتر برد. البته قبل از هر چیز توجه به یک نکته مهم و ضروری است:

مدت‌زمان تحویل درب‌های ضدسرقت آیریک‌دژ

در حال حاضر بسیاری از مدل‌های پرفروش بازار، در انبار آیریک دژ به‌صورت دپو وجود دارد. از جمله درب ضدسرقت مدل ونوس و درب ضدسرقت مدل آبنوس (آراز) که در تمام کشور جزء پرطرف‌دارترین مدل‌های درب ضدسرقت هستند. دپو کردن این دو مدل باعث شده که کاهش قیمت درب ضدسرقت مدل ونوس (و آبنوس) نسبت به سایر درب‌های طرح برجسته برای آیریک دژ امکان‌پذیر باشد.

در مجموع ۶ تا ۸ مدل از درب‌ها همیشه در انبار آیریک دژ به‌صورت دپو موجود است که با تماس با کارشناسان فروش می‌توانید از تعداد و اندازه‌ی موجودی انبار مطلع شوید.

میزان ایمنی و کیفیت درب ضدسرقت ارزان

آیا درب ضدسرقت ارزان لزوماً کیفیت پایینی دارد؟

اگر بودجه و مبلغ پایینی برای خرید درب ضدسرقت کنار گذاشته‌اید، نگران نباشید. لزومی ندارد که حتماً به سراغ درب‌های باکیفیت پایین بروید. برای خرید یک درب ضدسرقت ایمن و باکیفیت، نیازی به پرداخت مبالغ بالا نیست.

باید به این نکته توجه داشته باشید که بین لوکس بودن و خوب‌بودن درب ضدسرقت تفاوت وجود دارد. شاید خرید یک درب ضدسرقت لوکس نیاز به پرداخت مبلغ بالایی داشته باشد. اما برای خرید یک درب ضدسرقت خوب، ایمن و بادوام، نیاز به‌صرف هزینه‌های گزاف نیست.

سؤال: از کجا متوجه بشویم که درب‌های ضدسرقت لوکس کیفیت خوبی دارند یا خیر؟

متأسفانه، هنوز در صنعت تولید و توزیع درب ضدسرقت در ایران، یک سازمان متولی که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد برای تعیین کیفیت استاندارد وجود ندارد. در نتیجه ممکن است برخی از سودجویان، درب‌های اکونومی و ارزان‌قیمت را فقط به واسطه‌ی ظاهر زیبا و رنگ و لعاب جذابی که دارند، با قیمتی بالا عرضه کنند؛ بنابراین، در تصمیم‌گیری برای انتخاب درب ضدسرقت مناسب و ایمن، پیشنهاد می‌کنیم چند نکته را مدنظر قرار بدهید:

ضخامت ورق فولادی به‌کاررفته برای تولید درب ضدسرقت چقدر است؟

در حال حاضر، اغلب تولیدکننده‌های درب ضدسرقت از ورق با ضخامت ۱.۲۵ میلیمتر استفاده می‌کنند. این ضخامت ورق، می‌تواند ایمنی نسبتاً خوبی برای درب ورودی آپارتمان ایجاد کند.

شبکه‌بندی فلزی داخل درب به چه صورت است؟

در حالت مرسوم، باید ۴ عدد قید فلزی با پروفیل صنعتی سبک (برای جلوگیری از سنگین‌شدن بیش از حد لنگه درب)، و یک ورق سرتاسری حداقل با ضخامت ۰.۵ میلیمتر وسط درب کار شده باشد.

اگر فروشنده ادعا کرد که همین استراکچر، مطابق آیتم‌هایی که در بالا ذکر شد، در درب ضدسرقت رعایت شده، از کجا باید به او اعتماد کنیم؟

اگر ضخامت ورق، و تعداد و ضخامت پروفیل‌ها و ورق داخلی درب به صورتی باشد که توضیح آن داده شد، وزن درب ضدسرقت کامل باید حداقل ۸۰ کیلوگرم باشد. وزن سبک‌تر نشان‌دهنده‌ی این است که آهن کمتری در درب استفاده شده است.
خرید درب با وزن کمتر از ۸۰ کیلوگرم توصیه نمی‌شود و این نکته فقط مربوط به درب‌های ضدسرقت لوکس نیست. مگر اینکه آپارتمان شما در جایی قرار داشته باشد که ایمنی درب ورودی آن برای شما اهمیت چندان زیادی نداشته باشد.

از چه نوع قفلی برای درب استفاده شده است؟

بهترین نوع قفل که در حال حاضر برای درب‌های ضدسرقت استفاده می‌شود، قفل کاله ترک است. انواع قفل کاله ترک در بازار ایران وجود دارد که هر کدام سطح ایمنی مشخصی را تأمین می‌کنند.
البته در کشور خودمان هم چند شرکت در حال تولید قفل‌های دوتکه ضدسرقت هستند. اما متأسفانه به دلیل اینکه قفل‌های ایرانی، سیلندر (توپی) مخصوص ندارند، تولیدکننده‌های درب ضدسرقت برای این نوع قفل‌ها از سیلندر (توپی) متفرقه استفاده می‌کنند و باز هم متأسفانه، از سیلندرهای باکیفیت پایین برای این درب‌ها استفاده می‌شود. به این دلیل که اگر بخواهند قفل ایرانی را با یک سیلندر خوب و باکیفیت استفاده کنند، قیمت آن برابر قفل کاله ترک در می‌آید که این مورد احتمالاً موردپسند بازار نخواهد بود؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم دربی را خریداری کنید که از قفل کاله ترک در آن استفاده شده باشد.
البته باید اضافه کنیم که قفل‌های ایرانی هم خوشبختانه کیفیت خوبی دارند، و مشکلی که در مورد سیلندر (توپی) قفل عرض کردیم ارتباطی به تولیدکننده‌های قفل ندارد. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید درب ضدسرقت با قفل ایرانی دارید، روی کیفیت سیلندر آن حساسیت به خرج بدهید، یا اینکه بعد از خریداری درب، یک سیلندر خوب و مطمئن هم از ابزارفروشی‌ها خریداری کنید، و در زمان نصب درب در اختیار نصاب قرار بدهید تا با سیلندر قبلی تعویض کند. در حال حاضر سیلندرهایی باکیفیت‌تر از کاله ترک هم در بازار ابزار و یراق وجود دارد که خاصیت ضدبرش، ضد اسید، و ضد شوک دارند.

طرح روی درب ضدسرقت چیست؟

یکی دیگر از آیتم‌هایی که در قیمت درب‌های ضدسرقت تأثیرگذار است، طرح روی درب است. معمولاً دو نوع طرح بر روی درب‌های ضدسرقت اجرا می‌شود:
۱) طرح‌های سی‌ان‌سی (cnc) درب ضدسرقت ۲) طرح‌های برجسته درب ضدسرقت
همه‌ی انواع طرح‌های cnc قیمت یکسان، یا قیمت بسیار نزدیک به هم دارند. قیمت درب‌های ضدسرقت طرح سی‌ان‌سی کمتر از درب‌های ضدسرقت برجسته است. برای درب‌های برجسته باید مقداری مصالح یا متریال بیشتر برای ایجاد برجستگی‌های درب مصرف شود و به همین دلیل قیمت درب‌های طرح برجسته همیشه بیشتر از درب‌های طرح cnc است. ازآنجایی‌که طرح درب ضدسرقت هیچ تأثیری در استحکام آن ندارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر بودجه شما برای خرید درب محدود است، از درب‌های طرح cnc انتخاب کنید و مبلغ اضافه‌تر را برای آیتم‌های مهم‌تری مثل قفل و سیلندر هزینه کنید.

مراحل سفارش تا تحویل کار

مرحله اول

ارتباط با کارشناس شرکت از طریق تماس تلفنی یا واتس‌اپ جهت مشاوره و همچنین هماهنگی جهت بازدید از پروژه

مرحله دوم

عقد قرارداد و پرداخت پیش‌پرداخت یا واریز مبلغ ایاب ذهاب جهت بازدید از پروژه این مبلغ در صورت قطعی بودن سفارش به‌عنوان بخشی از مبلغ فاکتور لحاظ خواهد شد.

مرحله سوم

بازدید از پروژه جهت مشاوره و اندازه‌گیری

مرحله چهارم

ارسال پیش‌فاکتور و واریز 80 درصد مبلغ فاکتور

مرحله پنجم

تولید (طبق زمان‌بندی اعلام شده)

مرحله ششم

تسویه کامل فاکتور و ارسال محصولات سفارش داده شده

مرحله هفتم

نصب و تحویل قطعی کار