نرده و حفاظ استیل

حفاظ استیل در حقیقت وسیله‌ای برای جلوگیری از ورودهای غیرمجاز، حفاظت و افزایش ایمنی است. نصب حفاظ استیل پنجره، حفاظ بالکن طبقه اول و حفاظ استیل درب ورودی برای ساختمان‌های مسکونی یکی از مهم‌ترین اقدامات امنیتی است که نباید آن را نادیده گرفت. استیل، یکی از بهترین نوع متریال برای تولید حفاظ‌های امنیتی است. به همین دلیل است که قیمت حفاظ استیل 304 از سایر قیمت‌های حفاظ تا حدی گران‌تر است. حفاظ‌های استیل برای اماکن عمومی از جمله بانک‌ها و مراکز خرید و همچنین در ساختمان‌های مسکونی کاربرد دارد که در این مطلب با طریقه ساخت این نوع حفاظ به طور کامل آشنا می‌شوید.

مزایا

  • استیل زنگ نمی‌زند و ضد خش است؛ بنابراین کیفیت سطح آن کم نمی‌شود.
  • بسیار زیبا و جذاب است و یک کالای لوکس تزئینی ساختمانی به شمار می‌رود.
  • مقاوم بوده و در اثر تابش خورشید، گرما، سرما و رطوبت تغییر رنگ و شکل نمی‌دهد.
  • در برابر حرارت و همچنین محیط‌های اسیدی، قلیایی و... مقاوم است.
  • نگهداری و نظافت آن به دلیل سطح صاف و صیقلی بسیار راحت است.
  • حفاظ استیل تنوع زیادی در طرح  و قابلیت استفاده در اکثر بخش‌های ساختمان را دارد.

حفاظ استیل بانکی

یکی از مراکزی که حفاظت آن مقوله‌ای بسیار پر اهمیت می‌باشد بانک است. نصب حفاظ برای بانک‌ها غیرقابل‌اجتناب است. به همین دلیل می‌توان به‌خوبی از حفاظ استیل به‌منظور جلوگیری از دستبرد و هجوم سارقین به داخل بانک در زمان‌هایی غیر از زمان اداری بهره برد. حفاظ‌های استیل بانکی از استیل با مقاومت بالا ساخته می‌شوند و برای امنیت بیشتر از داخل و در پشت درب و پنجره‌های بانک نصب می‌شوند. حفاظ استیل بانکی بدون نیاز به نگهداری و تعویض به‌عنوان یک حفاظ امنیتی بادوام برای بانک عمل می‌کند و کیفیت آن نیز همیشه مانند حالت اولیه خود باقی می‌ماند. این حفاظ‌ها در حقیقت از لوله‌هایی به جنس استیل که به‌صورت موازی  بر روی‌هم بافاصله‌ای مشخص قرار گرفته‌اند ساخته شده است. جهت بالابردن کیفیت و استقامت آن داخل لوله‌ها را با میلگرد آهنی ۱۴ پر می‌کنند.

این درب‌ها قابلیت اتصال به سیستم دزدگیر را دارند. رنگ حفاظ استیل بانکی می‌تواند براق و یا مات باشد و علاوه بر بالابردن امنیت، به زیبایی نمای درب‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای بانک نیز کمک می‌کند.

حفاظ استیل پشت پنجره

پنجره نیز یکی از ورودی‌های ساختمان است، مصالح و متریال به‌کاررفته در پنجره می‌تواند متفاوت باشد. ازاین‌رو طراحان ساختمان بنا بر سلیقه خود می‌توانند جنس متفاوتی برای آن در نظر بگیرند. طبیعی است که مقوله زیبایی و جذابیت نیز در آن تأثیرگذار است.

ازآنجایی‌که پنجره نیز یکی از ورودی‌های ساختمان به شمار می‌رود نیاز به حفاظت در برابر ورود سارقین و سقوط افراد از بلندی را دارد. ازاین‌رو به‌کارگیری حفاظ برای آن امری طبیعی می‌باشد. استفاده از حفاظ استیل به دلیل مزایایی که در متن فوق برایتان شرح دادیم یکی از انتخاب‌های مناسب با طول عمر بالا می‌باشد که برای حفاظت و ایمنی به کار گرفته شده و همچنین متریالی لوکس و زیبا برای دکوراسیون شناخته می‌شود. به دلیل تنوع در طرح، حفاظ پنجره استیل را می‌توان برای انواع پنجره‌ها و طبقات مختلف نصب نمود. حفاظ استیل پنجره در طرح‌های مختلف تولید می‌شود؛ چون ظاهر بیرونی پنجره‌ها تأثیر مهمی در نما و ظاهر ساختمان دارند. باتوجه‌به شکل و رنگ پنجره‌های منزلتان می‌توانید طرح‌های حفاظ استیل پشت پنجره را طوری انتخاب کنید که علاوه بر حفظ امنیت جلوه‌ای زیبا به نمای ساختمان شما بدهد.

حفاظ استیل بالکن

بالکن‌ها و تراس‌ها که به‌عنوان بخش بیرونی ساختمان شناخته می‌شوند، به دلیل داشتن مجرای ورودی در فضای مشترک بین داخل ساختمان و بیرون آن، نیازمند حفاظ برای حفظ امنیت هم از لحاظ جلوگیری از سقوط افراد و هم برای جلوگیری از افراد بیگانه به داخل ساختمان هستند. یکی از پرکاربردترین مصالحی که برای حفاظ بالکن این روزها مورداستفاده قرار می‌گیرد حفاظ ساختمانی از جنس استیل است.

از استیل 201 و همچنین 304 می‌توان برای حفاظ استیلی که برای تراس و بالکن به کار می‌رود بهره گرفت. از استیل 201 در مکان‌های خشک و بدون رطوبت و از استیل 304 در تمامی مناطق آب‌وهوایی می‌توان استفاده کرد. همچنین می‌توان از شیشه و استیل برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

حفاظ استیل استخر

حفاظ استیل اطراف استخر نیز یکی از انواع حفاظی است که در کنار امنیتی که دارد برای محیط خانه و استخر شما را بسیار لوکس و شیک جلوه می‌کند. حفاظ استیل هم برای دور استخر و به دلیل مقاومت در برابر آب در پله‌ها و میله‌های داخل آب نیز به کار می‌رود. جنس استیلی که در این نوع حفاظ‌ها به کار گرفته می‌شود از نوع  ۳۰۴ خواهد بود چرا که استیل 304 قدرت مقاومت در برابر رطوبت و محیط استخر را خواهد داشت و به‌این‌ترتیب حفاظ شما از زنگ‌زدگی و خوردگی به‌دور خواهد بود. اگرچه قیمت استیل 304 از 201 بیشتر است؛ ولی برای محیط مرطوب استخر و پیرامون آن استفاده از استیل 304 به لحاظ طول عمر آن مفید و منطقی است.

انواع حفاظ‌های استیل

حفاظ استیل همان‌طور که از نامش مشخص است از فولاد ضدزنگ یا همان استیل ساخته می‌شود. استیل به‌کاررفته در این حفاظ‌ها می‌تواند با آلیاژهای متفاوت باشد که هر کدام از آنها جنس و نوع مختلفی از حفاظ‌های استیل را تولید می‌کند. آلیاژهای پراستفاده حفاظ استیل شامل حفاظ با آلیاژ کربن و استیل‌های 304، 316 و 201 است. همچنین علاوه بر نوع آلیاژ، نحوه ساخت حفاظ استیل و متصل‌کردن قطعات آن به هم نیز به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود. در برخی از حفاظ‌ها اتصالات با جوش‌دادن و برخی دیگر با پیچ‌کردن قطعات به هم ساخته و نصب می‌شوند که هر کدام از نظر دوام و کیفیت متفاوت است و کاربردهای خاص خود را دارد.

در ادامه به توضیح انواع حفاظ استیل می‌پردازیم.

حفاظ استیل جوشی

در این نوع حفاظ از پروفیل ۴۰×۴۰ و لوله ۲۵  استفاده می‌شود. لوله‌ها و پروفیل آن با جوش مونتاژ می‌شود. ابتدا پروفیل‌ها سوراخ شده سپس کلاف می‌شوند. در مرحله بعد میل‌گردها داخل لوله‌ها قرار گرفته و هم میل‌گردها و هم لوله‌ها جوش می‌شوند.

حفاظ جوشی به دلیل میل‌گردهای بکار رفته در آن (هم در لوله‌های عمودی و هم در لوله‌های افقی) امنیت بسیار بالایی دارد به همین دلیل برای حفاظ بانکی و حفاظت از طبقات پایین بسیار مناسب است. همچنین برای حفاظ پنجره و تراس کاربرد دارد.نصب این‌گونه حفاظ تنها با جوش انجام شده و هیچ پیچ‌ومهره‌ای در آن بکار نمی‌رود. قیمت حفاظ جوشی بر اساس مترمربع محاسبه می‌شود.

حفاظ لوله‌ای یا پیچی

در حفاظ لوله‌ای قوطی بکار نمی‌رود و لوله‌های بکار رفته در آن از نوع 38 و 51 است. برای نصب لوله‌ها باید از کف کوب و پیچ و رول‌پلاک برای اتصال به دیوار استفاده کرد. به علت پیچی بودن این نوع حفاظ هیچ‌گونه ایمنی در مقابل سرقت ندارد. می‌توان از آن برای طبقات بالایی ساختمان و حفاظ پله‌ها استفاده کرد. قیمت حفاظ استیل لوله‌ای به طول لوله بکار رفته بستگی دارد.

صنایع حفاظتی آیریک دژ به‌عنوان مجری و طراح انواع حفاظ‌های استیل برای پنجره و بالکن و همچنین حفاظ ورودی بانک‌ها و مراکز تجاری و تولیدکننده یراق‌آلات دکوراتیو از جنس استیل با بهره‌گیری از کارگاه‌های مجهز و دستگاه‌های پیشرفته حفاظ استیل را با بالاترین کیفیت تولید و نصب می‌نماید.

حفاظ لوله‌ای یا پیچی

در حفاظ لوله‌ای قوطی بکار نمی‌رود و لوله‌های بکار رفته در آن از نوع 38 و 51 است. برای نصب لوله‌ها باید از کف کوب و پیچ و رول‌پلاک برای اتصال به دیوار استفاده کرد. به علت پیچی بودن این نوع حفاظ هیچ‌گونه ایمنی در مقابل سرقت ندارد. می‌توان از آن برای طبقات بالایی ساختمان و حفاظ پله‌ها استفاده کرد. قیمت حفاظ استیل لوله‌ای به طول لوله بکار رفته بستگی دارد.

صنایع حفاظتی آیریک دژ به‌عنوان مجری و طراح انواع حفاظ‌های استیل برای پنجره و بالکن و همچنین حفاظ ورودی بانک‌ها و مراکز تجاری و تولیدکننده یراق‌آلات دکوراتیو از جنس استیل با بهره‌گیری از کارگاه‌های مجهز و دستگاه‌های پیشرفته حفاظ استیل را با بالاترین کیفیت تولید و نصب می‌نماید.

حفاظ کربن و فولاد

 آلیاژ فولاد و کربن استفاده شده در این نوع حفاظ استیل دارای دو درصد کربن است که استیل سخت و قوی‌تری را ایجاد می‌کند. این نوع حفاظ با عنوان حفاظ استیل کربنی نامیده می‌شود و ارزان‌تر از سایر انواع استیل است. بیشترین استفاده این نوع حفاظ در محیط داخلی است به دلیل اینکه مقاومت در برابر خوردگی کمتری دارد و برای افزایش مقاومت از پوشش‌های پودری با اسپری استفاده می‌شود که در رنگ‌های مختلف پوش مقاوم روی حفاظ‌های استیل ایجاد می‌کند.

حفاظ استیل 304

 این نوع حفاظ استیل بسیار مقاوم‌تر از نوع کربنی است و نیاز به پوشش مقاوم ندارد. استیل 304 از آلیاژ فولاد و کروم و نیکل ساخته می‌شود که معمولاً 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در ترکیب آلیاژ قرار می‌گیرد به همین دلیل به نام استیل 8-18 نیز شناخته می‌شود. قرارگرفتن کروم در حفاظ استیل 304 باعث مقاومت بالای آن در برابر خوردگی می‌شود. از این نوع استیل برای حفاظ‌ها نرده‌های داخل ساختمان و همچنین برای قرارگرفتن در مجاورت هوا و رطوبت در محیط‌هایی که فشار زیادی به استیل نیاید مناسب است. نیاز به نگهداری خاصی ندارد و سطح و بافت آن کاملاً مقاوم است.

حفاظ استیل 316

مقاوم‌ترین نوع حفاظ استیل، حفاظ 316 است. این نوع استیل محتوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است که باعث ازدیاد و پیشرفت خواص مکانیکی و استقامت در برابر زنگ‌خوردگی می‌شود. این لایه به‌هیچ‌وجه خراشیده نمی‌شود و مقاومت به سایر بالایی دارد. این نوع استیل برای تمامی محیط‌های صنعتی و پرفشار قابل‌استفاده است و می‌تواند تا سال‌های زیاد بدون خوردگی و خرابی مورداستفاده قرار گیرد.

قیمت حفاظ استیل

استفاده از حفاظ‌های استیل در قسمت‌های مختلف ساختمان برای محافظت و تأمین امنیت لازم و ضروری است. قیمت حفاظ‌های استیل بسته به اینکه شما آن را در کدام قسمت ساختمان استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. برای مثال حفاظ استیل بانکی هزینه بیشتری در برابر حفاظ‌های استیل پشت پنجره خواهد داشت.

یکی از عواملی که در تعیین قیمت حفاظ استیل تأثیرگذار است جنس حفاظ است. استیل 304 و استیل 201 دو نوع پر کاربرد استیل است که اغلب در حفاظ‌های استیل به کار می‌رود؛ اما هزینه استیل 304 در مقابل استیل 201 بیشتر است. چرا که استیل‌های 304 مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و شرایط محیطی از خود نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال حفاظ استیل بالکن در مقایسه با حفاظ استیل پنجره مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ اما درعین‌حال تعیین قیمت آن به میزان قطر لوله و افقی و عمودی بودن آن متفاوت می‌باشد. همچنین درصورتی‌که حفاظ پنجره شما باز شونده باشد هزینه لولا تناسب با ابعاد و تعداد کاربردی به هزینه حفاظ شما افزوده می‌شود.

متراژ و لولا عوامل ثابتی هستند که در تعیین قیمت هر متر حفاظ استیل تأثیرگذار است؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت این حفاظ‌ها نیز مانند سایر کارهای ساختمانی به عوامل پیرامونی بستگی دارد. این عوامل شامل مواردی از قبیل زمان نصب، نحوه نصب، متراژ کلی پروژه و حتی هزینه‌های حمل‌ونقل می‌شود که شما برای برآورد قیمت نهایی باید از آن‌ها اطلاع کامل داشته باشید

  • کارشناسان آیریک دژ با ارائه بهترین قیمت در این زمینه می‌توانند پروژه‌هایی از قبیل نصب حفاظ استیل پنجره، حفظ استیل تراس و... را  در کوتاه‌ترین زمان و باکیفیت بالا اجرا نمایند.

سؤالات متداول

نصب حفاظ استیل چه مزایایی دارد؟

لوله‌های استیل 201 و 304 رایج‌ترین انواع استیل بکار رفته در حفاظ استیل است که در برابر گرما، سرما، رطوبت و شرایط محیطی مقاومت بالایی دارد. ظاهر حفاظ استیل زیبا و نظافت آن بسیار آسان است.

حفاظ استیل در چه مکان‌هایی نصب می‌شود؟

مبادی ورودی ساختمان‌ها مهم‌ترین مکان برای نصب حفاظ‌های استیل است. حفاظ استیل درب ورودی ساختمان، حفاظ استیل پشت پنجره، حفاظ بانکی پرکاربردترین حفاظ‌های امنیتی است.

قیمت حفاظ استیل و هزینه نصب آن چقدر است؟

به‌طورکلی قیمت استیل 304 بیشتر از استیل 201 است. قیمت حفاظ‌های استیل و نصب حفاظ به متراژ و قطر لوله استیل به‌کاررفته در آن، مدل حفاظ، نحوه نصب و هزینه‌های حمل‌ونقل آن مرتبط می‌شود.

مراحل سفارش تا تحویل کار

مرحله اول

ارتباط با کارشناس شرکت از طریق تماس تلفنی یا واتس‌اپ جهت مشاوره و همچنین هماهنگی جهت بازدید از پروژه

مرحله دوم

عقد قرارداد و پرداخت پیش‌پرداخت یا واریز مبلغ ایاب ذهاب جهت بازدید از پروژه این مبلغ در صورت قطعی بودن سفارش به‌عنوان بخشی از مبلغ فاکتور لحاظ خواهد شد.

مرحله سوم

بازدید از پروژه جهت مشاوره و اندازه‌گیری

مرحله چهارم

ارسال پیش‌فاکتور و واریز 80 درصد مبلغ فاکتور

مرحله پنجم

تولید (طبق زمان‌بندی اعلام شده)

مرحله ششم

تسویه کامل فاکتور و ارسال محصولات سفارش داده شده

مرحله هفتم

نصب و تحویل قطعی کار